Ekonomi

Bakan Uraloğlu: 10 yılda 1 milyar kişi Marmaray’ı kullandı

2013 yılında açılışı yapılan ve İstanbul Boğazı’nın altına inşa edilen Marmaray, sadece kullandığı yolcu sayısıyla değil, Marmaray’ı kullanarak Demir İpek Yolu üzerinden Çin’den Avrupa’ya ulaşan ilk yük treni olarak da tarihe geçti. Ayrıca Avrupa Yakası’nda Halkalı Garı ile Anadolu Yakası’nda Gebze Garı’nın ortasında yer alan ve Marmara Denizi boyunca uzanan Marmaray, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da en değerli demiryolu projelerinden biri olarak öne çıkıyor.

Marmaray 10 yılda 64 ülkeden oluşan Avrupa Kıtasından daha fazla yolcu taşıdı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Marmaray’ın 10 yılda 1 milyar yolcu tarafından kullanılmasının büyük bir yatırım başarısı olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:

“Marmaray, 60,46 metre derinliği ile dünyanın raylı sistemler tarafından kullanılan en derin batırma tüp tüneline sahiptir. İlk etapta 5 istasyonla seferlere başlayan Marmaray, şu anda 76,6 kilometre uzunluğunda 43 istasyonla vatandaşlarımıza hizmet veriyor. Günlük 287 sefer ve 877 bin 72 yolcu kapasiteli Marmaray’ın filosunda halen 34 10 vagonlu ve 20 5 vagonlu olmak üzere toplam 54 tren setinde 440 vagon bulunuyor. Gebze-Halkalı ortasında yolculuk süresini 108 dakikaya indiren Marmaray’da 10 yılda taşınan yolcu sayısı 1 milyarı buldu. 2023 yılında Marmaray ile yaklaşık 203 milyon yolcunun taşınması hedeflenmektedir.

“LONDRA’DAN PEKİN’E HAT”

Bakan Uraloğlu, Londra’dan Pekin’e kesintisiz demiryolu ulaşımı sunan Marmaray’ın sadece yolcu taşımacılığında değil yük taşımacılığında da öne çıktığını vurgulayarak, şöyle konuştu: “Marmaray ile şehir içinde sadece yolcu taşımacılığı değil, ana hat ve yük taşımacılığı da kesintisiz hale geldi. Marmaray’ın Gebze, Pendik, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı istasyonlarından YHT ve ana hudut trenleri hizmet veriyor. Hızlı trenler Marmaray’dan geçerek Halkalı’ya ulaşırken, Marmaray’dan yurt dışına yük trenleri, gece ise iç ve Marmaray trenleri geçiyor.dedi.

ÇİN’DEN AVRUPA’YA ULAŞAN İLK YÜK TRENİ MARMARAY İLE TARİH YAZDI

Uraloğlu, Çin-Türkiye hattını 12 günde, Çin-Prag arasını ise 18 günde tamamlayan ilk uluslararası yük treninin Demir İpek Yolu üzerinden Çin’den Avrupa’ya giden ve Marmaray ile Avrupa’ya ulaşan ilk yük treni olarak tarihe geçtiğini hatırlattı. ”Marmaray yurt içi yük taşımacılığında da bir ilke imza attı. Gaziantep’ten Çorlu’ya plastik hammadde taşıyan yük treni 8 Mayıs 2020’de Marmaray’dan geçerek Marmaray’ı kullanan ilk yerli yük treni oldu. Marmaray Boğaziçi Tüp Geçişinden 3 bin 29 yük treni geçerken, bu trenlerin 1.610 adedi Avrupa yakasına, 1419 adedi ise Asya yakasına birden fazla ihracat yükü taşıyarak geçti. “Marmaray ile Derince-Tekirdağ vapuru ile yüklerin kesintisiz taşınması ile orta elleçleme ve feribot maliyetleri ortadan kaldırılmış, hem zaman hem de maliyet açısından rekabetçi taşıma tarifeleri oluşturulmuştur.”söz konusu.

kelkitajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu